Kvällsritt

Hejhej bloggen!,sitter i mitt lilla rum i moorland, precis ätit kvällsmat,ska snart ut oh fodra hästarna med Justin! :)
Har inte hunnit rida så mycket idag,men tog en sväng till café pinta!
ltog tyvärr inga bilder,hade inte kameran med mig!. Men lovar att bilder kommer imorgon :)!, sedan kan vi köra lite olika tävlingar :D mer om det imorgon!
Iallafall,Bay var rätt pigg idag och ville gärna bocka och studsa,men eftersom jag försöker träna bort sånt var jag sträng mot honom idag. Vi hoppade några fasta hinder påvägen hem, och Bay är rätt rädd för mörker i vissa gränder,så jag ringde Justin som kom med Bay's bästa kompis Pacardi (arab sto) som är en utställnings häst i moorland. Snart är det också Sommarbete för hästarna!, vi har gjort ett schema att den 15 juni ska Pacaradi,Bay,Joseph,Dark Hoof & Blaze ut i en hage vid Drover's run (övergivna bondgården) där min mormor bor (Baronessa) hon har 4 hästar på gården. Dem heter Diana,Thunder,Old king & Shara. Alla dom hästarna är varmblodiga travare förutom Diana som är min mormor's ridhäst,hon brukade tävla dressyr med henne, men nu lär hon ut. Så alla dom  hästarna ska gå i en stor hage tillsammans,resten av hästarna på moorland ska gå i valedale,men vi tyckte att dem hästarna som mest användas som ridning och tävling ska gå i en hage närmare.
Så vi får se hur det går att ha dem hästarna tillsammans,bra hoppas jag :)
Men ska stänga av datorn nu och gå ut med Justin och natt fodra,imorgon har jag utsläpp av hästarna i stall 2 jobbigt.. dock är det bara 6 hästar,men väldigt många är ung hästar :c .. får väl försöka få Justin med mig,aja,godnatt så hörs vi imorgon!

Kommentarer

Bloggens design är gjord av JojjoDesign

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback